Iina Karjalainen

Olen Kerän yrittäjä, työnohjaaja, opettaja ja muusikko. Yrittäjänä olen aivan untuvikko, mutta muuta työkokemusta olen kerännyt luokanopettajan, kanttorin, erityisopettajan, kuoronjohtajan ja yliopistonopettajan töissä. Tällä hetkellä teen palkkatyötä Keuruun kaupungin kotoutumispalveluissa.

Työskentely erilaisissa työyhteisöissä on ollut tosi antoisaa. Mielestäni parhaita yhteisöjä ovat olleet ne, joissa työhön on suhtauduttu kunnianhimoisesti ja tavoitteellisesti, kuitenkin leppoisista hetkistä yhdessä nauttien. Erimielisyyksiäkin työelämään on mahtunut. Hyvin toimivissa työyhteisöissä niitä ei kuitenkaan ole pelätty tai vältelty, vaan konfliktit on rohkeasti nostettu esiin ja pyritty löytämään taas yhteinen suunta.

Yrittäjänä minulle on ollut erityisen merkittävää se, että olen päässyt kehittämään erilaisten yhteisöjen toimintakulttuureja ja työskentelemään paremman työelämän rakentamiseksi.

KOULUTUS

2023 Ratkaisukeskeinen työnohjaaja (STOry), Stepbystep-palvelut Tampere

2011 Musiikin aineenopettaja, Jyväskylän yliopisto

2010 Muusikko, Jyväskylän ammattiopisto (pääaine: laulu)